15 September 2006

Champions league.


Som beskrevet for et par dage siden, tag jeg onsdag aften på den lokale bar. Som lidet fodboldfanatiker, var jeg ikke opmærksom på at det var Champions league aften, og en af Spaniens tophold, Madrid, skulle forsvarer sin ære mod Lyon. Baren var fuld....jeg tror at 90% af den mandlige befolkning i Chiguergue var der, og ikke en kvinde. Nu er det sådanne at spanierne kan ikke tale, de råber, og kombinationen af øl, andre højtråbende mænd samt et TV på fuld styrke, gjorde at lyd nivauet til tider var ulidelig. Hele optrinnet var facinerende, desværre tabte Madrid, og dagen efter kunne man se følgende udsnit af Spaniens største avis ”El Pais” – ”Nyt år, ny fiasko”

Efter kampen forlod de fleste baren, men en lille hård kerne blev tilbage; mine naboer, ejeren af den lokale restaurant, en ca. 65 årig mand der sad i baren og græd (hans stolthed havde jo lige tabt) samt en gruppe mænd der så ud som at de lige var ind fra markerne. Og eftersom af kampen var færdig, begynde de så at spørge hvem jeg var. Fik fortalt min livshistorien en 15 – 20 gange, blev budt på den en øl efter den anden. Slingrede hjemaf kl. ca. 00:00

Hov forresten, blev tilbudt 3 heste!!! Mine naboer har heste, men af tidsmæssige årsager får de ikke redet på dem. De tilbød mig, at hvornår jeg vil, kan jeg altid tage en eller flere heste så de i det mindste bliver motioneret. Så iaften får jeg nøglerne til stald og udhus, så jeg ikke behøver at forstyrre dem når jeg skal bruge sadler, seletøj osv.

No comments: