16 September 2007

Jagten begynder

Så blev det søndag den 16 september, og det betyder at jagten med våben begyndte idag. Indtil nu har det kun været tilladt at jage med hunde og ilder. Igår hentede jeg min nye hund; det er en Breton Espanol, og han er en ren racehund og 100% jagthund. Da han er født og opvokset i Santa Cruz, var jeg ikke helt sikker på hvordan han vill reagerer mht. Jagten: havde han sine instinkter, blev han bange ved skudafgivelse (som kan læses i et andet indslag, er min anden hund bange for skud) osv.

Som sagt er min nye hund en Breton, og han er ufattelig flot, og meget velproposioneret af en jagthund at være. Eneste problem er at han hedder Churri. Churri kan oversættes som ”skat” eller ”elskede”, men da det er min søn der har navngivet ham, er der ingen vej udenom. Personligt syntes jeg ikke at det er specielt imponerende at deltage i en mandsdomineret sport, med store brutale mænd der alle har et dræbende våben i hånden, og så står jeg ved siden af og råber ”ELSKEDE” til min hund!!!



Idag blev det til 11 kaniner. Det var første gang for Churri, og selv om han ikke var 100% klar over hvad han skulle, viste han så gode tegn, at mine naboer er vilde med at købe ham. Jagt er for mig ikke kun et spørgsmål om at skyde (skød 2 skud idag) men mere et spørgsmål om at komme ud i naturen sammen med min hund, så idag var en fantastisk oplevelse.



Det sidste billed er af "høsten" og mine naboer.



Churri har nu været i huset 28 timer, og er faldet særdeles godt til. Han skal lige vænne sig til at Luna (min anden hund) er herren i huset, men da Luna er en hun-hund og Churri en han, går det såmænd helt godt.
Lige nu sover Churri, han er helt færdig, så har jeg lidt tid til at koncentrer mig om Luna.

1 comment:

Bea Roque said...

Hola Hans.... tienes un perro nuevo???? cómo es posible que no me hayas dicho nada, Churri!!!

Besos