20 May 2008

Fest.......igen, igen

Som I nok har fundet ud af, bruger Spanierne enhvert påskud til at lave en fest. Normalt er det de kirkelige festligheder der bliver brugt som påskud, og i denne week-end var det "romeria" i den lokale "hoved-by" (Guia de Isora har 10.000 indbygger)

For mig var det lidt speciel, idet jeg deltog i optoget med min hest. Morena, samt jeg og min nabo med sin hest, var blandt de 20 heste der fører an i optoget. Morena har aldrig før deltaget i dette, og derfor var jeg lidt spændt på hvordan hun tog dette. Der er trods alt andre heste (og okser) samt ca. 15.000 mennesker og musik.
Vi havde "trænet" en uges tid (gå baglæns, sidelæns, osv.) samt vaske hende, poleret hove, osv.

Dagen startede kl. 08:00 med en let morgenmad (for hesten) og kl. 11:00 blev hun striglet, redt manken, poleret seletøj og sadlet (med en meksikansk sadel). Kl. 12:00 tog vi så afsted til Guia de Isora. Det tager ca. 25 min at komme ned til byen, og kl. 13:00 startede optoget. Hun var meget nervøs, og det kostede meget arbejde at hold hende under kontrol. Efter 1 1/2 time var hun dog vænnet til larmen og resten af dagen gik glat. Kl. 15:00 endte optoget med at hesten red forbi kirken hvor præsten stod og velsignede hver enkelt hest. Herefter samlede alle hestene (og ejer) sig på torvet hvor der var vin og mad. Efter en time, hvor et hav af børn fik sig en ridetur, var det hele forbi, og vi red hjem igen. Om aftene kunne jeg godt mærke at jeg havde siddet i sadlen i ca. 4 1/2 time, og Morena var da også godt træt.



Rkia og Jazmina fik sig også en tur i sadlen,

No comments: