29 July 2007

Week-end med Daniel

Så blev det min tur til at have Daniel en week-end. Lørdag var vi alle 3 (Daniel, Hunden Luna og jeg) oppe på nordsiden af øen. Luna skulle tage sit jagt certifikat. Hernede skal hunden, såvel som jægerne tage et certifikat. Om jeg havde mine tvivl....tjaa, vi have ikke rigtigt øvet, men da Luna og jeg passer utroligt godt sammen, var jeg ikke nervøs. Hun skulle igennem 4 prøver; apportering, lydighed, mentalitet (om hun er til farer for sine omgivelser) og en kort "omgivelse test". Jeg havde ingen anelser på forhånd om hvad nogle af disse tests gik ud på, men vi gik til den. Luna scorede top karakter i de 3 første tests, og farmand var stolt.....indtil 3. test.....omgivelses testen......den går i sin enkelthed ud på om jeg kan styrer hunden når der bliver afgivet skud. Vi skulle gå en lige strækning med hunden ved siden, og en dommer afgav (løse) skud bagfra. Første skud gik af.............og jeg så ikke Luna mere. Jeg fandt hende under min jeep, hvor hun IKKE havde lyst til at forlade sin plads. Det trak selvfølgelig ned i karakteren, men hun fik dog en 4. plads, og bestod. Næste week-end tager min nabo os med op i bjergene sammen med hans 16 hunde. Hans hunde går (posetivt) amok når de hører skud, og så må vi se om Luna følge dem.

Ellers var week-enden præget af calima (varme vinde der kommer ind fra Sahara). Idag (søndag) ramte vi 47 grader, så Daniel og jeg pakkede bilen, og kørte op norpå til en strand hvor temperaturen kun var 30 grader, og så stod den ellers på 4 timers vand/sand kamp.

Imorgen kommer der lige et indlæg fra Pamplona, hvor jeg var den 5 juli (San Fermin), det er i Pamplona hvor de løber med tyrerne.

No comments: