02 April 2008

Hovedløst samfund



Stakkels mand, så er der gået amerikaniseret dynelyfteri i den engelske sentations presse (som i forvejen ikke holder sig tilbage for noget). Generelt er jeg stor tiltaler for at medierne oplyser, fortæller, informerer eller undersøger sager der har faglig interesse for forbrugerne. F.eks hvis statsministeren er ved at undersøge mulighederne for at Danmark ændrer sin forfatning så vi kan blive et kejserige, eller at forbrugerombudsmanden har et privat firma ved siden af, hvor han/hun, gang på gang strider mod den gængse forretningspolitik eller direkte snyder sine kunder. Detter er faglig og vigtig informationer som vi forbruger har brug for. Med disse informationer, kan vi forbrugerer (som er fundamenterne i et demokratisk samfund) tager stilling til de forskellige sager, eller kræve offentlige personer fjernet hvis de har misbrugt deres embede.

I sagen om Max Mosley, kan jeg kun gentage mig selv.....stakkels mand. (undskyld udtrykket) hvad helved, siden hvornår har en mands private, seksuelle udskejelser, haft dyberer faglig interesse hos den almene mand.
Jeg tror vi skal se sagen fra 2 sider af, den ene side har jeg 100% forståelse for, den anden har jeg kun hovedrysten overfor.
1. Som Ekstrabladet (det tabolid der har slået sagen størst op i DK) må det være fedt at få sådanne et "scoop". Sagen sælger sikkert helt vildt, og som principelt forståelse for forretningsprincipperne i denne verden, forstår jeg godt at de bringer den......færdig slut
2. At bringe historien (i udlandet eller her i landet) i et forsøg på at miskrediterer, drage ham i smuds eller sværte hans navn til, har jeg INGEN forståelse for.....absolut ingen.
Hvis alt dette her havde foregået til en offentlig fest, eller en privat fest i offentlige lokaliteter, var det noget helt andet, men dette her foregik i et privat bordel. Og ja, manden kan lide smæk i numsen, so what, hvordan han vil bruge sine penge er endnu en gang hans problem. Hvad manden har udøvet er ikke ulovligt, og ergo er det ikke ulovligt og samtidig privat = hvad rager det mig!!!!

Jeg syntes at det største problem i denne sag, er hvormeget magt eller hvor er grænserne for hvad sentations pressen må udleverer af folks personlige og private sfære. Den magt pressen har, og den hårfine grænse de konstant bevæger sig på, gør at man som menig mand bliver bange for at gøre noget som helst.

Personligt, holder jeg meget af at lukke mig inde i et mørkt rum, tage alt tøjet af, og smøre bananmos over hele kroppen, mens jeg høre Helmut Oswalds "greates Hit".......ja jeg ved det, jeg er pervers, men efter afsløringerne af Max Mosley er jeg også stoppet.

No comments: