27 June 2008

Ferie, skattefar og homoseksualitet

Så blev det fredag. Idag er den sidste dag at man kan betale sin rest-skat her i Spanien, betydende at jeg måtte (igen) iår betale et beløb der kunne dække gælden for et mindre afrikansk land eller et amerikansk atom hangarskib, til den spanske skattefar. Nu er det betalt....og så gider jeg ikke bekymrer mig mere om det, idet jeg går på ferie fra i eftermiddag. Jeg har 2 uger, og Daniel er hos os 1 måned. Jeg glæder mig rent faktisk helt vildt. Det er første gang at Daniel er så lang tid hos os, og vi har planlagt hver dag med turer i naturen, strand, dyreparker osv.

Samtidig faldt jeg over denne reklame fra Heinz:



Udover at jeg finder reklamen hylende morsom, er hele pointen i denne reklame at den er blevet forbudt i England på grund af sin seksuelle undertone. Jeg syntes at den engelske sensur er ved at blive for gammel i forhold til teknologien. En, hver dag, størrer del befolkningen (det være sig i Danmark, Spanien eller england) logger sig på internettet og Youtube.com for at se forskellige film, reklamer, indslag, osv. så hvor er deres magt efterhånden. Udover det syntes jeg ikke at filmen, i det 21. århundrede, er særlig stødende......men rasende morsom.

No comments: